Thursday, February 4, 2010

Nuffnang oh Nuffnang..halal ke??

Posted by hisham at 9:15 AM
Salam sumenyer....utk pengetahuan korang aku mempunyai akaun nuffnang, dulu mase dgn blog lame aku , aku x masukkn nuffnang, mase tu aku berblogging bkn utk mndapat keuntungan..atau lebih tepat lagi Non Profit Organisation. Sekarang blog baru baru aku ni aku masukkn nuffnang..itu pun aku masukkn 2 bulan yg lepas..tujuan aku memasukkan nuffnabg adelah kerana aku nk tau bilangan unique visitors..bkn sbb keuntungan.

Adekah wang hasil dari nifnnang ni halal?.kekadang aku tgk ade gak iklan nuffnang ni mengiklankn air yg memabukkn...tp bkn kt blog aku la..tp blog org lain..mase kite isi borang survey nuffnang, ade tnye kite..sameade kita nk mengiklankn rokok atau product yg mengandungui alkohol...btl kan? bagi yg muslim..dorang mgkin kate tidak...tp bg yg bkn islam..nufnang kt blog dorang slalu kuar iklan arak..

 Jadi..adekah wang pemberian nuffnang tu halal atau tidak?..

Sepuluh orang yang dikutuk Allah mengenai arak :-
  1. Pembuatnya,
  2. pengedarnya,
  3. peminumnya,
  4. pembawanya,
  5. pengirimnya,
  6. penuangnya,
  7. penjualnya,
  8. pemakan wang hasilnya,
  9. pembayarnya
  10. dan juga pemesannya.” (Hadis Riwayat Imam Tirmidzi)
~pendapat aku adelah haram...
~wang yg haram blh digunakan,,tp guna buat jamban,jambatan ke..mcm duit ASB gak...Wallahualam
~aku ade 2 hp...dan ade dua number...tp disbbkan masalah yg aku hadapi..aku pecah2kn kedua hp tu...skang ni aku xde hp...pdn muke aku...demi Allah aku dh hancurkan kedua hp aku..

blog comments powered by Disqus
 

UnrestMind...هشام Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez