Monday, March 22, 2010

Kenapa Penjahat Selalu Mati Ditembak

Posted by hisham at 10:15 AM
Assalamualaikum w.b.t sahabat2, aku ingin membuat sedikit coretan tentang kenapa penjenanyah kebanyakkannya selalu mati ditembak oleh pihak polis. Kita selalu melihat didada2 akhbar tentang pihak polis berjaya menumpaskan penjahat setelah berhempas pulas berbalas tembakan dgn penjahat dimana akhirnya kesemua penjahat2 tersebut mati ditangan pihak polis.
Pada pendapat aku, penjahat2 ini memiliki pistol tetapi jarang2 menggunakannya, kurang latihan dan tiada tempat yang sesuai utk berlatih menembak berbanding pihak polis yg kita sedia maklum mmg mempunyai latihan yg cukup serta pasarana yg hebat2 utk berlatih. Penjahat2 ini, tidak mempunyai tempat yang sesuai utk berlatih menembak, bunyi tembakakn pistol atau senjata lain amatlah kuat, jadi amatlah merbahaya kalau penjahat2 ini berlatik menembak dikwasan2 yg tidak sepatutnya kerana bunyi tembakkan boleh mengundang masalah kpd mereka.
 
Jadi, apa jua bidang yang kita ceburi memerlukan latihan, latihan itu amatlah perlu, berlatihlah bersungguh-sungguh demi mencapai matlamat. Akhir kalam, Al-Fatihah kpd semua pihak polis yg terkorban dan juga para2 penjahat.
blog comments powered by Disqus
 

UnrestMind...هشام Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez