> > >

Saturday, October 31, 2009

Cinta Tidak Memerlukan Sebab...

Posted by hisham at 11:05 AM 19 comments
Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuahbangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata
“Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang
merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis
dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi.
Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.

Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.Surat tersebut berbunyi begini :

“Sayang!Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu…. sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi.
Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini,selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati.”

Saturday, October 24, 2009

Kenangan lalu harus dilenyapkan....

Posted by hisham at 10:03 PM 15 comments
Setiap invidu pasti tak akan terlepas dari kenangan lalunya. Masa lalu itu boleh merupakan kenangan yang indah mahupun yang pahit.Kenangan lalu akan selalu melekat di sanubari hati dan pikiran setiap insan.

Sebagian orang mengatakan bahwa masa lalu adalah masa lalu, biarkan saja ia berlalu. Namun tidak demikian jika masa lalu tersebut boleh mengubah arah masa depan menjadi lebih baik. Kenangan cinta masa lalu yang indah atau pun yang buruk boleh menjadi sumber inspirasi untuk menentukan masa depan bergantung bagaimana menyikapi masa lalu cinta tersebut. Yang paling baik adalah dengan bersikap positif(berprasangka baik) dari pada berfikir yang tidak rasional dan buruk terus menerus. Seseorang boleh saja terjebak dan larut dalam kenangan masa lalu, baik yang indah atau pun buruk, tapi dengan adanya masa lalu seseorang boleh juga bangkit dari keterpurukan.

Kenangan cinta yang pahit boleh membuat seseorang semakin kuat dan gigih untuk memperoleh cinta yang lebih baik dari sebelumnya karena dia sudah punya cukup bekal dan pengalaman cinta yang pernah ia dapat. Pengalaman cinta itu adalah guru terbaik dalam sepanjang sejarah kehidupan. Ada juga yang masih terlena dengan kenangan masa lalu cintanya dan tidak akan pernah ingin meninggalkannya, padahal tidak mungkin lagi akan terulang kembali pada masa berikutnya. Inilah yang dimaksud terjebak dalam dalam impian hampa yang tidak pernah tahu di mana penghujungnya. Akibatnya,menyusahkan diri untuk mendapatkan cinta baru yang jauh lebih baik untuk masa depannya. Sebagai contoh adalah sulit untuk menerima kehadiran orang baru di hatinya, disebabkan dia masih ingin bersama selalu orang yang dia pernah cintai, meskipun ornag yang dicintai telah meninggal atau menjadi milik orang lain.

Kesimpulannya, bahwa salah satu cara untuk memperoleh cinta yang baik adalah tidak terjebak dengan kenangan masa lalu yang menghambat dan mempersulit diri untuk mendapatkan cinta baru dan penuh harapan. **

Thursday, October 22, 2009

Sakit Hati?...

Posted by hisham at 8:02 PM 10 comments
Apa perasaan anda bila hati disakiti? Tentu sakit. Tapi pernahkah anda terfikir perasaan orang yang anda sakiti? Sudah tentu sakit juga. Malah lebih daripada itu. Apa tidaknya, jika orang sakitkan hati anda sekali, balasan untuk sakit hati itu anda pulangkan dua kali ganda sakitnya.

Cerita pasal sakit hati memang menyakitkan. Lebih sakit daripada penyakit barah hati. Sebab bila sakit itu sudah semakin banyak, menebal dan membengkak, hati akan jadi hitam, hodoh dan teramat sakit. Sakit hati lahir daripada sikap manusia yang hatinya sakit. Bila hatinya sakit, dia akan menyakiti hati orang lain pula. Susah juga mahu merawat orang yang hatinya sakit. Memang payah.

Ada manusia pandai pura-pura. Bila berada depan kita cukup baik. Pandai pula berlaut madu berpantai gula. Tetapi sikap sebenar terbongkar bila berada di belakang kita. Macam-macam yang dia kata. Sebab itu ramai manusia jadi sakit hati dengan dia. Bila penyakit hati sudah merebak, akan timbul umpat dan keji. Tak kurang juga fitnah melata. Yang tak wujud diadakan. Yang sedikit ditokok tambah.
Memang pelik. Apa tujuan manusia hidup? Ada pula suka menunjuk-nujuk. Suka menindas yang miskin. Yang kaya diagung-agungkan. Lalu wujud pula istilah diskriminasi. Bila manusia ada perasaan iri hati, hatinya akan sakit. Mulalah tunjuk lagak dan kuasa. Dunia bagai dia yang punya. Tak ingat TUHAN sentiasa ada. Memerhati setiap masa.

Apalah guna jadi manusia kalau hidup sentiasa menyakitkan hati orang. Bukan hati seorang manusia sahaja yang akan sakit, hati anak cucunya juga akan sakit. Hidup ini kan bersaudara. Rasulullah s.a.w pernah bersabda: TIDAK BERIMAN SESEORANG DARIPADA KAMU SEHINGGA DIA MENGASIHI SAUDARANYA SEPERTI MANA DIA MENGASIHI DIRINYA SENDIRI.
Bagaimana mahu mengasihi saudara jika hati sentiasa sakit? Ruang kosong itu dipenuhi dengan rasa sakit. Tiada tempat untuk meletakkan rasa sayang dan kasih. Justeru jika hati rasa sakit. Cepat-cepatlah merawatnya.

**aku tgh sakit hati nie...bengang!!!

Wednesday, October 21, 2009

Bagi Balik Tangan Ita...

Posted by hisham at 10:09 PM 4 comments
Sepasang suami isteri - seperti
pasangan lain di kota-kota
besar mninggalkan anak-anak diasuh
pembantu rumah semasa keluar bekerja.

Anak tunggal pasangan ini, perempuan
berusia tiga setengah tahun.
Bersendirian di rumah dia kerap
dibiarkan pembantunya yang sibuk
bekerja bermain di luar, tetapi pintu
pagar tetap dikunci.
Bermainlah dia sama ada berbuai-buai
di atas buaian yang dibeli bapanya,
ataupun memetik bunga raya,
bunga
kertas
dan lain-lain di laman rumahnya.

Suatu hari dia terjumpa sebatang paku
karat. Dia pun melakar simen tempat
letak kereta ayahnya tetapi kerana
diperbuat daripada marmar,lakaran
tidak kelihatan. Dicubanya pada kereta
baru ayahnya.
Ya...kerana kereta itu bewarna gelap,
lakarannya jelas.
Apa lagi kanak-kanak ini pun
melakarlah melahirkan
kreativitinya.Hari itu bapa dan ibunya
bermotosikal ke tempat kerja kerana
laluannya sesak sempena perayaan
Thaipusam.

Penuh sebelah kanan dia beredar ke
sebelah kiri kereta.
Dilakarnya gambar ibu dan ayahnya,
gambarnya sendiri, lukisan ayam,
kucing dan sebagainya mengikut
imaginasinya. Kejadian itu langsung
tak disedari si pembantu rumah.

Pulang petang itu, terkejut badaklah
pasangan itu melihat
kereta yang baru setahun dibeli dengan
bayaran ansuran, berbatik-batik. Si
bapa yang belum pun masuk ke rumah
terus menjerit, "Siapa punya kerja
ni??!!!"

Pembantu rumah yang tersentak dengan
jeritan itu berlari
keluar. Dia juga beristighfar. Mukanya
merah padam ketakutan tambah-tambah
melihat wajah bengis tuannya.
Sekali lagi diajukan pertanyaan keras
kepadanya, dia terus
mengatakan "Tak tahu... !"

"Duduk di rumah sepanjang hari tak
tahu, apa kau buat?" herdik siisteri
lagi. bila anak yang mendengar suara
ayahnya, tiba-tiba berlari keluar dari
bilik. Dengan penuh manja dia
berkata "Ita buat ayahhh.. cantik
kan!" katanya menerkam ayahnya ingin
bermanja seperti selalu.

Si ayah yang hilang sabar merentap
ranting kecil
pokok bunga raya
didepannya, terus dipukul bertalu-talu
tapak tangan anaknya. Si anak yang tak
mengerti apa-apa terlolong-lolong
kesakitan sekaligus ketakutan.

Puas memukul tapak tangan, si ayah
memukul pula belakang tangan anaknya.
Si ibu cuma mendiamkan diri, mungkin
setuju dan berasa puas dengan hukuman
yang dikenakan.

Pembantu rumah melopong, tak tahu nak
buat apa-apa. Si bapa cukup rakus
memukul-mukul tangan kanan dan
kemudian tangan kiri anaknya. Selepas
si bapa masu ke rumah dituruti si ibu,
pembantu rumah menggendong anak kecil
itu, membawanya ke bilik. dilihatnya
tapak tangan dan belakang tangan si
anak kecil calar balar.

Pembantu rumah memandikan anak kecil
itu. Sambil menyiram air sambil dia
menangis. Anak kecil itu pula terjerit-
jerit menahan kepedihan sebaik calar-
balar itu terkena air. Si
pembantu
rumah
kemudian menidurkan anak kecil
itu. Si bapa sengaja membiarkan anak
itu tidur bersama pembantu rumah.
Keesokkan harinya, kedua-dua belah
tangan si anakbengkak. Pembantu rumah
mengadu. "Sapukan minyak gamat tu!"
balas tuannya, bapa si anak.

Pulang dari kerja, dia tidak melayan
anak kecil itu yang
menghabiskan masa di bilik pembantu.
Si bapa konon mahu mengajar anaknya.
Tiga hari berlalu, si ayah langsung
tidak menjenguk anaknya sementara si
ibu juga begitu tetapi setiap hari
bertanya kepada pembantu rumah. "Ita
demam... " jawap pembantunya
ringkas. "Bagi minum panadol tu,"
balas si ibu. Sebelum si ibu masuk
bilik
tidur dia menjenguk bilik
pembantunya. Apabila dilihat anaknya
ita dalam pelukan pembantu rumah, dia
menutup semula pintu.

Masuk hari keempat, pembantu rumah
memberitahu tuannya bahawa suhu badan
Ita terlalu panas. "Petang nanti kita
bawa ke klinik.
Pukul 5.00 siap" kata majikannya itu.
Sampai waktunya si anak yang longlai
dibawa ke klinik. Doktor mengarahnya
ia dirujuk ke hospital kerana
keadaannya serius.

Setelah seminggu di wad pediatrik
doktor memanggil bapa dan ibu kanak-
kanak itu. "Tiada pilihan.." katanya
yang mencadangkan agar kedua-dua
tangan kanak-kanak itu dipotong kerana
gangren yang terjadi sedah terlalu
teruk. "Ia sudah bernanah, demi
nyawanya tangan perlu dipotong dari
siku ke bawah" kata doktor. Si bapa
dan ibu bagaikan terkena halilintar
mendengar kata-kata
itu.
Terasa diri tunggang terbalik, tapi
apalah dapat dikatakan. Si ibu meraung
merangkul si anak. Dengan berat hati
dan lelehan air mata isterinya, si
bapa terketar-ketar madandatangani
surat kebenaran pembedahan.
Keluar dari bilik pembedahan, selepas
ubat bius yang dikenakanhabis, si anak
menangis kesakitan. Dia juga terpinga-
pinga melihatkedua-dua tangannya
berbalut putih. Direnung muka ayah dan
ibunya.

Kemudian ke wajah pembantu rumah. Dia
mengerutkan dahi melihat mereka semua
menangis. Dalam seksaan menahan sakit,
si anak yang keletah bersuara dalam
linangan air mata.
"
Abah.. Mama... Ita tak buat lagi.
Ita tak mau ayah pukul. Ita tak mau
jahat. Ita sayang abah.. sayang mama."
katanya berulang kali membuatkan si
ibu gagal menahan rasa. "Ita juga
sayang Kak Narti.." katanya memandang
wajah pembantu rumah, sekaligus
membuatkan gadis dari Surabaya itu
meraung seperti histeria.

"Abah.. bagilah balik tangan Ita.
Buat apa ambil.. Ita janji
tak buat lagi! Ita nak makan macam
mana? Nak main macam mana? Ita janji
tak conteng kereta lagi," katanya
bertalu-talu. Bagaikan gugur jantung
si ibu mendengar kata-kata anaknya.
Meraung dia
sekuat hati namun takdir yang sudah
terjadi, tiada manusia dapat
menahannya.

renungkanlah kisah di atas buat pengajaran semua ibu dan bapa n rakan2...........

Aku,Streamyx n USB 3G ...

Posted by hisham at 12:48 PM 0 comments
aku telah memberhentikan perkhidmatan steamyx krn aku x bebas nk pkai sevice tu kt mane2..hanya kt bilik aku je aku bolh melayarinye...aku yg sntiase ke hulu n kehilir ni dan aku rase diTIPU oleh pihak TM Net..jd aku berbalik smula kpd 3g celcom broadband mggunakan usb modem.

Aku dh dkt 2 thn lbh mggunakan streamyx,aku ambik pakej 1.0mbps..aku byr sebulan RM99 cmpur sewa fix line rm25...so sumenya RM124,utk kelajuan 1.0mbps bersamaan 1000 kbps..tp yg sbnarnya bkn 1.0 mbps yg aku dpt..tp hanya 70% dari itu yg aku akan dapat,maknenye..aku hnya mndapat kelajuan 700kbps..tp knp TM net mnjajnjikan 1.0mbps kpd aku???maklumat yg aku dpt ni dari kwn aku yg brkerja kt TMnet(menara Rebung).,,tak beretika la TM Net ni,kencing!!! tapi x per la...aku merelakn shj penipuan ini berlaku,lg pun aku nk tolong syarikat yg berteraskn kerajaan(GLC)..bagi aku 700kbps tu ok la,wlaupun x laju sgt...aku leh dwload movie,lagu,software..aku leh wat keje2 mgarut aku.Aku ni obses kt software n systems...mmg minat..cuma skang ni aku baru nk bljr2 HTML ngn kwn aku..cmner nk wat web page..ni sume utk suke2 je..aku ade commitment lain yg ptt aku fokus.

Okay berbalik psl internet ni..skang ni aku guna USB modem 3G..senang,kt mane2 je aku leh surf..kalo dulu sblm aku guna streamyx aku guna 3G gak..mobile la..tp slow la..terhegeh2,terkedek2...tp kali ni laju la skit..cam streamyx gak..tp kali ni leh mobile gak...streamyx(TM Net) ni pd pndapat aku ..diaorg trlebih jual..skang ni kebyakkn org ade streamyx..dia offer service kt org ramai tp pd mase yg sama diaorg x luaskn ataupn upgrade network diorg..aku bg contoh:jln raya ade 2 lane..tp keta kt ats jln tu ade 4 lane..so jln jamm x???ni la streamyx...tp masalah wireless plak..dia suke2 je nk DC..sbb xde wire kut...tp klu wifi tu ok..sbb ade router kt tmpt yg ade wifi tu..nti insya allah aku nk psg wifi plak..sape2 nk tumpang kna la byr kt aku..hahaha..aku je ade password dia..laju pn laju..aku nk speeds dia 50mbps..

Monday, October 19, 2009

Surat Rasmi Nak Kahwin Lagi

Posted by hisham at 11:02 PM 4 comments
Suami bin Lelaki 17, Jalan Angkasa, 24300, Kemaman Terengganu.
Isteri binti Perempuan 17, Jalan Angkasa, 24300,
Kemaman Terengganu.

27 05 2009

Puan, PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI
Perkara di atas adalah di rujuk.

2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin
melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya. Buat masa ini kuota
yang telah di isi cuma satu, memandangkan masih ada 3 kekosongan, eloklah jika
dapat di penuhi secepat mungkin. Pihak yang akan mengisi satu kekosongan ini
buat masa ini ialah Cik Intan Baizura binti Mohd Haris yang merupakan
setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yang beliau tunjukkan di
pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia bersama kita di dalam
organisasi keluarga kita. Kekosongan yang selebihnya akan di isi di masa akan
datang.

3.Untuk makluman pihak puan, yang sebenarnya masalah ini telah lama saya
fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis, terpaksalah saya
tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakinan untuk
mengemukakan permohonan ini. Kini, setelah saya dapat mengeluarkan kesemua duit
pelaburan ASB saya, saya merasakan kembalinya semangat saya yang telah hilang
selama ini.

4.Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia
menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga. Selama ini hidup kita
bahagia sebab jika tidak, manakan mungkin puan dapat menjadi seperti sekarang.
Semua yang puan miliki sudah bertambah besar. Kereta besar, rumah besar, rantai
besar dan pakaian besar. Jika dulu potongan puan seperti gitar, kini sudah
bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya dapat kita kongsi bersama
insan lain kebahagiaan kita ini.

5.Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan ini
kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki sekarang dengan
waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan
di perkenalkan iaitu 1 hari kerja dan 1 hari cuti rehat. Waktu bekerja yang selebihnya akan ditampung oleh
pihak ketiga. Kebaikan yang puan akan nikmati ialah waktu rehat yang bebas
kerana dalam waktu puan bercuti, saya selaku Penyelia tidak akan memantau
aktiviti yang puan lakukan. Pada waktu itu saya cuma akan fokus kepada hasil
kerja pihak ketiga. Menguntungkan bukan?

6.Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan terima
kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan permohonan saya ini
kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi kebahagiaan kita ini bersama
insan lain. Saya harap permohonan saya ini di balas dengan senyuman penuh
keikhlasan dari pihak puan dan tandatangan puan di atas kertas yang saya
lampirkan bukannya balingan periuk nasi, pinggan-mangkuk, ketukan senduk dan
perkara-perkara yang menyukarkan pihak puan untuk melakukannya.

7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini. Hadirkanlah senyumanmu
sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi kita kedalam keluarga
kita 10 tahun lepas. Situasinya lebih kurang sama dengan masa kini. Kita akan
menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10 tahun yang lepas kita perlu
menjaga dan membelainya dengan manja bersama tetapi kali ini, setiap urusan
penjagaan dan belaian manja akan di laksanakan oleh saya sepenuhnya. >

8.Akhir kata, saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat
mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat
melaksanakan program ini dengan jayanya.

Sekian, Terima Kasih.

"BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA"


Yang Ikhlas Memohon,
Suami bin Lelaki

Sunday, October 18, 2009

Aku dan Rokok...

Posted by hisham at 12:05 PM 4 comments
Malam tadi aku g open hse umah kwn aku kt area2 ni jugak...tp jauh gak la..klu kira harge myak mau dekat rm20.00..keta aku ni kuat cekik minyak..tangki dia cam bocor jer..mcm je..tp x bocor..ok...kt umh kwn aku tu diorg ade wat kambing golek,laksa penang,kuetiaw,ABC dan ade la lagi..selain tu jugak ade la menu2 ariraya yg wajib cam lemang,nsi impit,rendang dan sbagainye..tp aku dok attack kambing je...maklumla jarang2 mkn kambing golek..best arr..rendang n menu yg lain nye dh immune ngan aku..
aku jeling jer..jamahnye tidak.

Aku n kengkawan yg lain smbil2 mkn dok brborak psl hal masing2 n hal anak2..aku je sorang xde anak..almaklumla teruneee..xde awek,,awek2 sume eksen ngan aku...xper la aku redha..nk wat cmner kan...diaorg citer psl bli itu la,inila..peksa ank diaorg dpt baper la..kelas cerdik ke pandai..cikgu kelas cun ke tak..ade bape meja..tukang kebun rajin ke malas,pak guard cmner..asik tido ke tak..guru besar laki ke pompuan,citer psl kursus la..mcm2 la..aku rase nk overdose je..klu nak tau..aku ni kwn ngan cikgu2 sekolah..so..ikut je la..ermmm..open hse ni pun yg pertama kali bg thn ni..sblm ni ade 5 opn hse tp aku x prgi..malasla..

Ari dh nak senja..hujan lebat la jugak..klu xde payung lencun la..kebanyakkan diorg(cikgu2) ni x merokok..so..aku respectla kt dioarg..aku tahan la gian nk merokok..ade la gak 2-3 org yg merokok tp diaorg pn tahan..pas mkn plak tu..tp nk wat cmnerkn..ikut je la..mak aku slalu pesan kt aku..klu masuk kandang kambing kita mngembek,kandang lembu kita mngembooo..klu kandang harimau..kau org la msk..aku xnak..hahahahohohohohoho...

Okay..aku pn minta diri nk gerak balik ..lgpun aku dh x tahan nk isap rokok ni..aku start keta..pasang lagu Pink Floyd..bukak tingkap skit pastu aku kuar kn rokok aku sbatang,,aku nyalakn..pastu aku hisap puas2..dh xde ape aku nk isap..aku isap la rokok..hehehe..sambil drive aku dgr lagu smbil isap okok..ari hujan..lebat gak..aku luaskn tingkap keta sbb asap byk sgt trkumpul dlm keta..aku psg air-cond supaya asap2 sume kuar klu x asik berkumpul kt aku jer..tigkap, aku luaskn skit..hujan berebut2 msuk kt dlm keta,,tp aku belasah je la..sampai kt simpang 3 tu..aku nk belok ke kanan..tiba2 ade satu keta dari kiri dgn lajunye menghalang aku..tp klu ikut undang2..mmg aku kna ttgu dia masuk dulu..tp dia mcm kuang ajr la skit..bkn skit tapi banyak wooo...dia dari arah kiri nak msk ke kanan..ade ke ptt dia main redah dgn lajunye lopak air kt jalan tu..pastu air2 tu merecik dan masuk dlm keta aku ikut tingkap..abis kuyup aku..rokok aku kt mulut pun padam.,.rambut aku leper..jambul pun hilang..abis kusyen keta aku basah..dh la air tu kotor..ade pasir plak tu..HAMPEH!!!.ko org pnah kna x mcmni???msti x pernah kn..hahahaha..aku redha je ..ok la tu dari disambar halilintar...setibanye kt umh..aku mandi..pastu aku postkn citer ni..

nasihat aku...pandai2la ko org..orait..okie dokie..

Tuesday, October 13, 2009

Letih bekerja sebab...

Posted by hisham at 9:55 PM 7 comments
Selama beberapa tahun aku telah merungut kerana kurang tidur dan terlalu banyak tekanan dalam hidup, akan tetapi sekarang kini aku tahu kenapa ianya berlaku (the real reason) :


Aku keletihan kerana terlebih kerja… nak tau kenapa? Di bawah ini aku akan tunjukkan kenapa aku mempunyai beban kerja yang lebih dan ianya adalah benar dan bukan rekaan aku :


Populasi penduduk Malaysia sekarang adalah 23 juta orang.
1.7 juta darinya sudah bersara.
Jadi tinggal 21.3 juta orang.


1.3 juta pula adalah golongan kanak2 bawah 6 tahun.
Jadi tinggal 20 juta orang.


Dari 20 juta ini, 7 juta masih belajar (tadika, sekolah, kolej,
Universiti dll).
Jadi tinggal 13 juta orang yang boleh buat kerja.


Dari 13 juta ini, 5 juta orang adalah pekerja kerajaan yang pergi kerja tapi tak buat kerja.
Jadi tinggal 8 juta orang yang boleh buat kerja.


Tolak 3 juta orang yang duduk dalam hutan (tentera darat) pasal diorang nie nak kerja macam mana… tinggal dalam hutan.
Dah tinggal 5 juta orang yang boleh buat kerja….


Dari jumlah itu, tolak 2.7 juta orang yang menganggur dan tak der kerja, surirumah, pekerja yang kena VSS, orang2 tua, fresh university student, kena buang kerja dll).
Tinggallah 2.3 juta orang yang boleh buat kerja.


Dari jumlah ini, sebanyak 1,215,512 orang dilaporkan sakit dan kini
berada di dalam hospital di seluruh Malaysia (tak kiralah hospital swasta ke atau hospital kerajaan dan ini termasuklah hospital gila).
Dah tinggal 1,084,488 orang yang boleh buat kerja….


Sekarang ini mengikut bancian terkini, terdapat 1,084,486 orang di dalam penjara dan Pusat Serenti di seluruh negara.
Jadi dah tinggal 2 orang yang boleh buat kerja…


Dan 2 orang itu adalah engkau dan aku…


Dari dua orang ini… engkau SEKARANG INI masih duduk depan komputer, main internet, main games,update blog, membaca email,chating, dan tak buat kerja langsung… jadi tinggallah Aku sorang yang buat kerja dalam Malaysia nie…


Mana aku tak letih!!


Jadi sedarlah skit…. dahhhh..!!! pi buat kerja!!!


P/S : Semua statistik di atas boleh dirujuk kesahihannya di Pusat2
Bancian, Kementerian Kesihatan, Kementerian Pertahanan, Jabatan Tenaga Raya, Kementerian Pendidikan dan Jabatan Kebajikan Masyarakat.


Takkan nak rujuk itu pun nak kena suruh aku buat jugak…k la..bubye

Sunday, October 11, 2009

Laki Ensem VS Laki tak Ensem...

Posted by hisham at 6:06 PM 9 comments
Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap: woow, cool giler…
Kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus…

Kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody’s perfect
Kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
Perempuan akan cakap: memang…. muka pun macam pecah rumah!

Kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
Perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero filem!
Kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia…

Kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
Perempuan akan kata: sepadan sangat…
Kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
Perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

Kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
Perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
Kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
Perempuan akan kata:…(terdiam, tapi telunjuknya meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)…
 

UnrestMind...هشام Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez